Pursuit of Hippieness

Cheyqua in Runway Report, S/S 2008 — January 28th, 2008


All hail to the 70’s. After almost a year the designers were immersed in the Retro mood, now is the time for the happy hippies. Anything flat has gone out of the window for spring/summer 2008. No more twiggy dresses, no more square-shaped dresses with graphical design since those are way too boring for the next seasons! We need something with layers and yet colorful just like a blooming flower. Let’s add a touch of flower in your flower-generation outfit, baby!

Sepertinya, rumah mode yang masih mengeluarkan beberapa minidress dengan mood sixties adalah Balenciaga, namun begitu, mood era 70-an tetap kuat terlihat dari beberapa koleksinya yang bermain-main dengan motif bunga berwarna cerah khas flower generation. Nafas hippie begitu terasa pada koleksi karya duet maut Stefano Gabbana dan Domenico Dolce yang banyak memamerkan aksen frills dan motif bunga-bunga bermekaran pada dresses dan celana berpotongan lebar lengkap dengan atasan beraksen fringe untuk koleksi spring/summer 2008 ini. Demikian halnya dengan Stella McCartney yang juga menampilkan kembali citra hippies ke dalam rotasi fashion di awal tahun. Berbicara tentang generasi bunga dan hippies, rumah mode Prada sepertinya juga tidak mau ketinggalan untuk turut memamerkan ladang bunganya yang mendominasi rok bersiluet lebar yang menjadi andalan Prada untuk koleksi resort 2008, sedangkan untuk koleksi spring/summer 2008 celana panjang berpotongan lebar khas kaum hippies tidak lepas dari salah satu karya andalannya.

Well, That 70’s Show might be so-out-of-date now, but That’s 70’s Style never goes out of the Fashion-Time-Machine. Once it’s out, surely it’ll be in again. So now, FD-ers, where will you go shopping? Let’s just hit the flea markets, shall we? :)

*Image from style.com
The title was inspired by “Pursuit of Happyness”

Comments

Popular Posts